بیمه عمر و حادثه اجباری چیست؟

بیمه عمر و حادثه، بیمه عمری است که کلیه کارکنان دولت به­ صورت اجباری تحت پوشش آن قرار می­گیرند.

مبلغ این بیمه با توجه به مصوبه هیأت دولت هرسال مشخص می­شود و کل هزینه آن برای یک­بار در سال (اسفند ماه یا فروردین ماه) از حقوق پرسنل کسر می شود. از این میان 50 درصد (سهم پرسنل) و مابقی  را دستگاه (سهم کارفرما) پرداخت می کنند.

 مبلغ سرمایه بیمه عمر بعد از فوت فرد به کلیه افراد تحت تکفل کارمند تعلق می­گیرد. (این افراد طبق پرکردن برگه تعیین سرمایه به ذی نفعان توسط کارمند تعیین می­گردند.)

همچنین چنانچه کارمند دچار حادثه شود مبلغ بیمه عمرجهت پرداخت به ذینفان دو برابر خواهد شد.