بیمه عمر و حادثه اجباری چیست؟
بیمه عمر و حادثه، بیمه عمری است که کلیه کارکنان دولت به صورت اجباری تحت پوشش آن قرار میگیرند.
مبلغ این بیمه با توجه به مصوبه هیأت دولت هرسال مشخص میشود و کل هزینه آن برای یکبار در سال (اسفند ماه یا فروردین ماه) از حقوق پرسنل کسر می شود. از این میان 50 درصد (سهم پرسنل) و مابقی را دستگاه (سهم کارفرما) پرداخت می کنند.
مبلغ سرمایه بیمه عمر بعد از فوت فرد به کلیه افراد تحت تکفل کارمند تعلق میگیرد. (این افراد طبق پرکردن برگه تعیین سرمایه به ذی نفعان توسط کارمند تعیین میگردند.)
همچنین چنانچه کارمند دچار حادثه شود مبلغ بیمه عمرجهت پرداخت به ذینفان دو برابر خواهد شد.